Monday, July 19, 2010

kasih kekasih..

special for u all...
KASIH...kenapa hadir didalam hidupku saat diri ini tidak memerlukan dirimu.......
KASIH mengapa dirimu tiada di saat aku amat memerlukan dirimu.......
KASIH mengapa dan kenapa diri mu perlu hadir dalam hidupku..........
KASIH adakah kehadiran mu amat dan terlalu penting dlam hidup ku.........

KASIH....mestikan ko hilang dan pergi bila tiba masa..... cepat atau lambat...
mengapa kasih kau harus pergi...... mengapa kau harus lukakn hati inie....
PERLUKAH SEMUA ITU.......

ADAKAH diri ini dapat melalui hari2 yang indah tnpa diri mu.....
ADAKAH diri ini boleh melupakan diri mu seperti diri mu melakukannya dengan hanya sekelip mata....
ADAKAH kau mengerti ape yang aku alami....
ADAKAH kau merasai seperti mana aku merasai keperitan...
kesengsaraan, kesedihan, kehampaan....

KASIH mengapa hidup ini selalu bergitu...
mengapa saat indah kita bersama hnya sementara...
mengapa saat e2 pergi tanpa pengetahuan aku...
mengapa aku rasa sangt terseksa dan tertekan saat kau ucapkan kata2 yang aku sendiri tidak menduga akan kata2 yang keluar dari bibir mu...dari mulut mu... dan dari hati mu...

mengapa perkara sebegini berlaku dalam sekelip mata...
semalam kita ketawa, gembira, bahagia...
namun kenapa hari ini aku berdukan diatas segalanye...
adakah aku menyesal mengenali dirimu....

MENYESAL?????????????????????
TIDAK sekali2.....
mengenali dirimu dan menyanyagi dirimu adalah perkara yang indah dalam hidup aku.....
perkara  yang aku sendiri tidak pasti bila kah perkara itu akan belaku lagi........

KITA sesama manusia biasa yang tidak lari dari perasaan mencintai, dicintai, dikasihi,mengasihi.......
KITA juga manusia yang turut tidak dapat memastikan kehendak hati kita sendiri.....
KASIH mungkin ape yang terjadi ade hikmah disebaliknya......
DIRIKU tidak menanam rasa benci atau marah pada diri mu...
DIRI ini hnya akan bahagia disaat diri mu benar2 bahagia.....

DIRI ini redha diatas ape yang jadi dalam hidup ini.....
DIRI ini juga rela atas ape yang berlaku...
NAMUN secara jujurnya...diri ini tidak sekuat seperti mana DIRI mu sangkakn...
cepat atau lambat, suka atau tidak DIRI INI  harus melupakan mu...

MUNGKIN pada saat ini aku merasa sangat marah dan mungkin benci pada dirimu...
NAMUN..... jika lau dirimu kembali dalam hidup ini.... 
aku tidak lagi menganggap dirimu sebagai musuh ku....
MUNGKIN kita hanya kawan sesama islam.....
WALAUPUN satu ketika dulu kita pernah berkasih......

UNTUK seketika mungkin diri ini membenci diri mu...
NAMUN.... bukan untuk selama2nya....
kerana DIRI ini tiada hak untuk membenci diri mu....
kerana ape yang berlaku adalah takdir dan memberi aku pengalaman dan pengajaran...
kerana untuk memperingati diri ku akan setiap ape yang berlaku adalah suratan dari ILAHI...

PERGILAH diri mu... dari sisiku..
jangan kau muncul lagi dalam hidup kerana..
AKU TERLALU MENYANYANGI DIRIMU...
DAN WALAUPUN HATI INI TIDAK RELA DIRIMU..
NAMUN HARUS KU SEDAR MUNGKIN ADE INSAN YANG SEDANG MENUNGGU DIRIKU..

2 comments:

  1. sungguh terharu dan sedih sekali
    s

    ReplyDelete
  2. ye ke....lain kali baca la lagi yer....hehehe..
    e2 hanya luahan perasaan and hnya asam garam dalam kehidupan..kuhkuhkuh

    ReplyDelete

bual bicara korang