Saturday, May 8, 2010

special for u all...
ari nie ari sabtu..ari mmg sentiasa buhsan..x tau x wat.. x lama lagi ari ibu akan menjelma..erm..ari isnin nie x silap..mas dengan ini nk ucapkan ari ibu, kepada ibu, mak, mummy,mama, or ape2 la yang korang2 pnggil kat mak korang.. SELAMAT HARI IBU...kepada SEMUA IBU yang berada kat atas dunia nie, x kira la dimana berada..
ibu seorang yang mmg perlu kita jaga hati nya..kita perlu sanjungi and perlu di jadikan idola kita dalam mengharungi hidup di bumi yang penuh dengan dugaan..
ibu jugak orang yang amat penting dalam hidup kita.. kehilangan kasih seorang bapa x akan sama dengan kehilangan kasih dari seorang ibu..bukan nk wat perbandingan antara ayah dan ibu, bukan nk suh derhaka kat ayah lak.dua2 orang tua kita perlu dihoramati and di bagi perhatian. and perlu kita jalan kan tnggung jawab kita sebagai seorng anak.
syurga anak di bawah telapak kaki ibu...
ibu x mintak wang ringggit.. kebahagiaan anak die adalah nilai yang terbesar dalam hidup kita.....jadi hargai la ibu kita seadanya.. ibu hanya saru aje dalam dunia nie bagi setiap satu kuaga..lau kita dah luka kan hati and buat ibu kita menangis..dimana tempat kita bila di akhirat kelak..kalau sempat mintak maaf x ape..tp lau x sempat..kita x tau..hidup kita nie singkat..kita x tau sape pg dulu..lau kita pergi dulu mngkin ibu akan memaaf kan kita sbb x snnggup tngok jenazah kita merana..tp lau sebalik nya..macam mana...fikir2 la..x perlu tunggu hari ibu baru nk ucap or nak call or nak mesej.. ari2 boleh call and ucap kat ibu kita..bertanya kan khabar..and macam2 lagi la..wlau sesibuk mana pun kita..jangan la kita lupa ibu kita..pernah x korang fikir..lau dulu masa kita and adik beradik kita masih kecik.pernah x ibu x perdulikan kita..wlaupun die sibuk ngan kerja umah, nk masak lagi, basuh kain lagi.. mcam mana seorng ibu boleh jaga 10 orang anak..tp 10 orang anak belum tentu boleh jaga seorang ibu?..
harap2 kita semua x lah macam 2 ek..insyaallah x akan jadi macam 2....amin..

No comments:

Post a Comment

bual bicara korang