Sunday, May 27, 2012

aku hanya manusia biasa

aku mungkin x sehebat ko, aku mungkin x sepandai ko dalam mereka cerita tapi aku x bodoh..
aku x bodoh untuk menilai lawan n kawan aku..
aku x bodoh dalam setiap langkah aku pabila aku keluar dari rumah..
aku juga x bodoh untuk berfikir sama ada aku nie seperti yang ko cerita kan atau pun sebalik nya.

namun aku kesian dekat ko.. sbb ko x mampu berfikir..
ko hnya mmpu bercerita n mereka cerita.. sbb ko x boleh berfikir dengan waras kerana hati dan diri ko penuh dengan hasad dengki, tamak haloba n suka menganggap diri ko 2 lebih dari orang lain..
ko x boleh terima sekiranya ada diantara mereka yang rapat dengan aku..

aku pelik dan smpai satu masa aku rasa nak lempang2 pipi ko.. tapi aku masih waras... kerana sekiranya aku lempang atau wat mcam2 pada kau, aku pun sama bodoh seperi ko..
jadi apa keputusan yang aku ambil adalah menngis... dan marah org yang x ad kena mengena dengan hal ko dan aku.... namun allahamdulillah TUHAN 2 ad.. aku sedar dan muhasabah diri aku bahawa setiap apa yang berlaku dalan hidup aku seperti hari ini ada hikmah disebaliknya..

dan kata2 orng yang rapat disekeliling aku telah membuatkan aku berfikir dengan waras bahawa hidup ini x selalu indah dan biarla orang nak kata apa sekali pun yang penting aku tau siapa diri aku.. dan bukan ko yang aku kenal belum sampai satu tahun...
cuma disini aku ingin nyatakan yang aku sangat kesian kepada diri ko yang tidak pernah cuba untuk mengaku kesalahan...

mungkin sekarang ko di atas.. tapi ko jangan lupa ko x selalunya diatas sbb ALLAH S.W.T maha adil...
kita x tahu apa yang berlaku pada hari esok... kerana kita hnya boleh merancang namun TUHAN yang menentukan segala perkara......

No comments:

Post a Comment

bual bicara korang