Sunday, May 27, 2012

- omelan maswieda -

mas ad sedikit kemusyiklan la kat cnie...
mas nak tnya la kepada mereka yang terbaca post mas kali nie kan2...
lau kita matang or dah tua kita x leh nngis ke??
x boleh majuk ke??
x leh terasa hati ke...??
kenapa orang matang n tua nie kena nmpak cool aje ke?? mas pelik la dengan statement sesetngh orang yang akan kaitkan isu matang dalam sesuatu hal dalam hidup kita atau pun hidup orang lain...
hurm,,,
korang faham x maksud kat cnie.... maksudnya kalau kita wat satu perkara yang keanak2kan orang mesti akan cakap " ish umo dah tua tapi sayang x matang" or orang akan cakap " apa lah x matang langsung"
pelik kan....??? penting sngt ke perkataan matang 2 dalam sesuatu perkara.. x semestinya kena wat perkara yang orng fikir matang aje.. x ke bosan hidup tul x?? sekali sekala nak jugak wat perkara yang heppy2, yang wat orang rasa geram sbb apa sbb kita nie kadang2 nak juga rasa dipujuk, dimanja, x kira la ngn kuaga ke, kawan ke, husband ke, kakak ke, adik ke or ngn sapae 2 la...tul x...?

jadi kesimpulan nya kat cnie.. jangan perdulikan cakap orang, be ur self n yang paling penting apa jua keputusan or perkara yang korang nak buat mesti la ad niat yang baik, dan berlndaskan syariat islam.. biar la orang nak kata ap pun.. yang baik jadikan terladan yang buruk tolak tepi.. sbb perkara buruk kadang2 x bnyak membantu kita..  dan yang paling penting hidup nie perlulah ad wawasan dan keyakinan baru la boleh berjaya di dunia dan juga di akhirat.. insyaallah..amin. :)



( gambar kat atas nie x ad kena mengena pun ngn post kat atas .. saja aje nak mengfofularkan diri hikhikhik )

No comments:

Post a Comment

bual bicara korang